Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Veršotepárna - Vaše díla - Triolet 1a

Vážení a milí - je to tady – první várka vašich veršotepeckých děl - vašich trioletů Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními. 

Pro druhé kolo jsme vybrali krátkou a jak jinak než že krásnou básnickou formu, kterou jetriolet.

 

Soutěžních příspěvků se nám sešlo požehnaně – a to ještě příjem vašich děl tento týden nekončí – takže na další porci se můžete těšit i zítra. Jsme opravdu rádi, že vás hraní se slovy tolik baví.

 

Ale pozor – uzávěrka je ve čtvrtek v 17.00 hod. Později přijaté příspěvky již do soutěže nebudeme moci zařadit. Děkujeme za pochopení.

Zadaná slova pro tento týden byla:

cesta důkaz otec mince lotr

A teď už pojďte číst a hodnotit.

---------------------------------------
#1
HPh
Nespravedlnost
Triolet

Cestou jsem potkal lotra,
co obral mého otce o mince.
Potkal jsem ho snad stokrát.
Cestou jsem potkal lotra,
důkazy chtěl jsem probrat,
on mě zavřel do blázince.
Cestou jsem potkal lotra,
co obral mého otce o mince.
---------------------------------------
#2
Miroslav Ort
Z pamětí kata
Triolet

Kdo otce zabije je lotr, bezesporu
Mince je důkaz a bude předán katu
Ten už ho naučí, lumpa, potvoru,
Kdo otce zabije je lotr, bezesporu
K popravišti cestu ukáže tomu tvoru
Zlámou mu údy, vystaví hlavu sťatu
Kdo otce zabije je lotr, bezesporu
Mince je důkaz a bude předán katu
---------------------------------------
#3
Martin Kučera
O lásce...
triolet

Na důkaz lásky snesu modré z nebe
A cestou dolů hvězdy natrhám
Ten cit jenž chvíli pálí, chvíli zebe
Na důkaz lásky snesu modré z nebe
Jak lotr zlaté mince - kradu Tebe
Jak svatý otec střežím touhy chrám
Na důkaz lásky snesu modré z nebe
A cestou dolů hvězdy natrhám
---------------------------------------
#4
Jaroslav Fichtl
Důkaz lásky
Triolet na první dobrou

Dostanu důkaz tvojí lásky?
Nebo má cesta jinde cíl?
Dám všechny mince do té sázky.
Dostanu důkaz tvojí lásky?
Tvůj otec prý si dělá vrásky,
že lotr jsem a imbecil.
Dostanu důkaz tvojí lásky?
Nebo má cesta jinde cíl?
---------------------------------------
#5
Jaroslav Fichtl
Doznání
Triolet na druhou dobrou

Ano, jsem lotr, drahý otče.
Už všechny své mince propil jsem.
Mám důkaz, že jste velmi dotčen.
Ano, jsem lotr, drahý otče.
Vy nazval jste mě slůvkem od „čé“.
Má cesta je stát se opilcem.
Ano, jsem lotr, drahý otče.
Už všechny své mince propil jsem.
---------------------------------------
#6
Amelie M.
Hoď minci do řeky!
triolet

Pojď, půjdeme cestou našich vášní.
Přání je otcem myšlenky.
Že přijde ti to jako důkaz lásky zvláštní?
Pojď, půjdeme cestou našich vášní.
Jak lotr v tobě plamen dmýchám, jen neuhasni.
Panna či orel? Hoď minci do řeky!
Pojď, půjdeme cestou našich vášní.
Přání je otcem myšlenky.
---------------------------------------
#7
Martas72
Pondělní princezna
Triolet

Až k srdci Tvému chci projít cestu
Nezvratný důkaz Ti předložit
A spálit po otci starou vestu
Až k srdci Tvému chci projít cestu
Hodit si mincí a vidět a vidět i přes tu
A jako lotr se necítit
Až k srdci Tvému chci projít cestu
Nezvratný důkaz Ti předložit
---------------------------------------
#8
Frantisek Flísenský
Vězeňská
Triolet

Na falešnou cestu já se dal
a pro pár mincí zběhl jsem
pak lotrem jsem se stal
Na falešnou cestu já se dal
mému otci zbyl jen žal
a pro mě arest důkazem.
Na falešnou cestu já se dal
a pro pár mincí zběhl jsem.
---------------------------------------
#9
Kliková Marie
Mince
Triolet

Minci stříbrnou mi na památku dal.
Drahým mým společníkem bude,
na otce vzpomínkou veselou, pomine-li žal.
Minci stříbrnou mi na památku dal,
když na cestu s lotrem - smrtí se odebral.
A já zůstal jen s tím kovem, na důkaz žalu oči rudé.
Minci stříbrnou mi na památku dal.
Drahým mým společníkem bude.
---------------------------------------
#10
Monika Silberová
Moje Já
Triolet

Já jsem já, zvláštní přírodní úkaz,
anděl i lotr, dvě strany mince,
od pekla i ráje mám svůj průkaz.
Já jsem já, zvláštní přírodní úkaz,
má cesta životem je toho důkaz.
Otec a matka zplodili jedince.
Já jsem já, zvláštní přírodní úkaz,
anděl i lotr, dvě strany mince.
---------------------------------------
#11
Mladší bratr
Pár mincí
triolet

Cestou pár mincí poztrácíš
Toť důkaz jak jsou pomíjivé
Když k otci se pak navracíš
Cestou pár mincí poztrácíš
Zvedal jsi příliš velkou číš
Chtít lotrem být - jak pošetilé
Cestou pár mincí poztrácíš
Toť důkaz jak jsou pomíjivé
---------------------------------------
#12
simona hofmanová
kmotr
Triolet

Šel jsem lesem, kde se klikatěla cesta,
tudy šel kdysi můj otec,
najednou se tu zjevil můj kmotr,
a spadla mu vesta,
a mě mince,
a on mi ji sebral lotr!
Zmizel a padla siesta,
a nikdo mi to nevěřil,
a já neměl žádný  důkaz blbec!
---------------------------------------
#13
SidneyK
Píseň o pokladu prokletém
triolet

Ó k hradu cesta kol zlých skal
Kde mincí poklad prokletý
Tam syna otec lotrem zval
Ó k hradu cesta kol zlých skal
Syn králi kořist z boje vzal
Jen stěny hradu důkaz ví
Ó k hradu cesta kol zlých skal
Kde mincí poklad prokletý
---------------------------------------
#14
Traged IE
O nejistotě přístavního povaleče
Triolet

Dlouhá byla cesta
Dej mi důkaz, že jsem otec
Lotr, propocená vesta
Dlouhá byla cesta
Jedna mince ze sta
Ke spaní mi stačil kotec
Dlouhá byla cesta
Dej mi důkaz, že jsem otec
---------------------------------------
#15
Zeměměřička K
(P.S. Dodržuj pitný režim.)
triolet

Kladu dvě mince pro převozníka
na oči otce, muže, syna,
na číši vína z arzenika.
Kladu dvě mince pro převozníka,
lotra, jehož duše na cestách v mezisvětí štká,
s nímž odpluje důkaz a budu nevinná.
Kladu dvě mince pro převozníka
na oči otce, muže, syna.
---------------------------------------

ANKETA

 

 

 

Autor: Veršotepárna | středa 4.3.2015 8:33 | karma článku: 8,50 | přečteno: 423x
  • Další články autora

Veršotepárna

Veršotepárna II - říjen

Máme tu začátek podzimu, máme tu říjen. S novým podzimem se vrací Veršotepárna v novém kabátě. Tentokrát to bude trochu jiné, místo povinných slov bude zadané jen téma a forma na celý měsíc. Budete si s námi zase hrát se slůvky?

3.10.2016 v 8:33 | Karma: 16,45 | Přečteno: 326x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Vaše díla - Ritornel 3

Všechno má svůj konec. I Veršotepárna v současné podobě. Nebojte se, vymyslíme něco nového. Přináším Vám poslední sedmero vašich veršotepeckých děl. Veršotepárna byla hraním si se slovy. Byla soutěží sám se sebou i s ostatními.

6.5.2016 v 8:33 | Karma: 16,53 | Přečteno: 277x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Zadání – Ritornel 3

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho - pojďme s vervou do posledního týdne.

25.4.2016 v 8:33 | Karma: 7,76 | Přečteno: 126x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Vaše díla - Ritornel 2

Přináším Vám desatero vašich veršotepeckých děl minulého týdne. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními. Tento týden je technická přstávka - na další zadání se těšte v pondělí.

19.4.2016 v 14:10 | Karma: 13,98 | Přečteno: 340x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Zadání – Ritornel 2

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho - pojďme do druhého týdne dubnového kola.

11.4.2016 v 8:33 | Karma: 10,94 | Přečteno: 102x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Vaše díla - Ritornel 1

Přináším Vám osmero vašich veršotepeckých děl tohoto týdne. Nejsou tuctová. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

10.4.2016 v 14:40 | Karma: 14,12 | Přečteno: 133x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Zadání – Ritornel 1

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho, - začíná závěrečné dvanácté kolo

5.4.2016 v 8:33 | Karma: 8,68 | Přečteno: 126x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Vaše díla - Tercina 4

Přináším Vám sedmero vašich veršotepeckých děl minulého týdne. Vaše díla nejsou tuctová. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

4.4.2016 v 10:51 | Karma: 11,56 | Přečteno: 114x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Zadání – Tercina 4

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu v pondělí přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho, - do posledního týdne jedenáctého kola

28.3.2016 v 12:41 | Karma: 9,25 | Přečteno: 118x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Vaše díla - Tercina 3

Přináším Vám tucet vašich veršotepeckých děl minulého týdne a jedno navíc jako bonus. Vaše díla nejsou tuctová. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

22.3.2016 v 8:33 | Karma: 15,78 | Přečteno: 192x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Zadání – Tercina 3

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho, - do třetího týdne jedenáctého kola

14.3.2016 v 8:33 | Karma: 6,25 | Přečteno: 113x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Vaše díla - Tercina 2

Přináším Vám devět vašich veršotepeckých děl uplynulého týdne. Nejsou tuctová. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

13.3.2016 v 9:36 | Karma: 9,90 | Přečteno: 165x | Diskuse| Poezie a próza

Veršotepárna

Zadání – Tercina 2

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho, - do druhého týdne jedenáctého kola

7.3.2016 v 8:33 | Karma: 0 | Přečteno: 59x | Diskuse| Ostatní

Veršotepárna

Vaše díla - Tercina 1

Přináším Vám celý tucet vašich veršotepeckých děl uplynulého týdne. Nejsou tuctová. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

5.3.2016 v 12:01 | Karma: 10,19 | Přečteno: 150x | Diskuse| Ostatní

Veršotepárna

Zadání – Tercina 1

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho, - právě začíná jedenácté kolo

29.2.2016 v 8:33 | Karma: 7,84 | Přečteno: 122x | Diskuse| Ostatní

Veršotepárna

Vaše díla - Rondel 3

Přináším Vám porci vašich veršotepeckých děl uplynulého týdne. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

27.2.2016 v 8:33 | Karma: 8,78 | Přečteno: 144x | Diskuse| Ostatní

Veršotepárna

Zadání - Rondel 3

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho, pojďme do dalšího týdne desátého kola

22.2.2016 v 8:33 | Karma: 6,62 | Přečteno: 77x | Diskuse| Ostatní

Veršotepárna

Vaše díla - Rondel 2

Přináším Vám porci vašich veršotepeckých děl minulého týdne. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

16.2.2016 v 11:11 | Karma: 8,42 | Přečteno: 184x | Diskuse| Ostatní

Veršotepárna

Zadání – Rondel 2

Jednou za měsíc nabídneme vybranou básnickou formu a vysvětlíme recept – v čem daná forma spočívá. K tomu každý týden přidáme pět slov, která je třeba použít ve Vašem díle. S chutí do toho, pojďme do druhého týdne desátého kola

8.2.2016 v 11:20 | Karma: 7,24 | Přečteno: 134x | Diskuse| Ostatní

Veršotepárna

Vaše díla - Rondel 1b

Přinášíme Vám další várku vašich veršotepeckých děl tohoto týdne. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

7.2.2016 v 9:00 | Karma: 7,75 | Přečteno: 142x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 159
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 279x
Vše potřebné o soutěži se můžete také dozvědět na web.stránkách www.versoteparna.cz a nebo také www.m-sblizeni.cz
V porotě zasednou a hodnotit vás budou:
Za blog iDNES.cz: Vlastimil Shaana Šantroch, Vladimír T. Gottwald, Emrich Sonek
Za veřejnost: Eva Holubová, Miroslav Macek


Mediální podpora Blog iDNES.cz