Vaše díla - Villonská balada 4a

27. 08. 2015 8:33:33
Přinášíme Vám první várku vašich veršotepeckých děl tohoto týdne. Veršotepárna je hraní si se slovy. Je soutěží sám se sebou i s ostatními.

Pro šesté kolo jsme vybrali opět lahůdku - byla to villonská balada.

Tentokrát to byl oříšek, ale nevzdali jste to. Soutěžních příspěvků se nám sešlo opět nemálo – a to ještě příjem vašich děl tento týden nekončí.

Dnes Vám přinášíme prvních šest příspěvků a na další porci se můžete těšit i zítra. Jsme opravdu rádi, že vás hraní se slovy tolik baví.
---------------------------------------

Ale pozor – uzávěrka je již dnes - ve čtvrtek v 17.00 hod.
Později přijaté příspěvky již do soutěže nebudeme moci zařadit.

Děkujeme za pochopení.

Zadaná slova pro tento týden byla:

hlas sklenka stůl prdel štěstí

A teď už – jako každý týden - pojďte číst a hodnotit.

---------------------------------------
#1 d
Martin Kučera
Kdo hlasu sklenky neodolá
Villonská balada

Šlehne bičem starý kočí
Od kol kamení odlétá
Kalnost unavených očí
Obloha ránem prokvétá
Cesta je dešťmi vymletá
A kolem pustá pole holá
V kočáře parta rozjetá
Kdo hlasu sklenky neodolá

Noc bouřlivá do tváří vrytá
Noc bujarého veselí
Zrnka štěstí na dnech lahví skrytá
Duch vína důvtip zocelí
Šenkýř se statnou prdelí
Cos za spřežením sprostě volá
Dvě noci v krčmě probděli
Kdo hlasu sklenky neodolá

Z kočáru křik a cinkot sklenic
Do ticha rána zaléhá
Na mokrém stole lahve měníc
Hlas na kočího naléhá
Pozvedne bič a znovu šlehá
Na koně chraptíc povel volá
Před nimi mléčná mlha lehá
Kdo hlasu sklenky neodolá

Vtom kočár sjíždí, praská, vrže
Zoufalé koně, kočí volá
Tichý pád do hluboké strže
Kdo hlasu sklenky neodolá
---------------------------------------
#2 d
Zuzana Zajícová
Pro lásku já ztratím hlavu
Villonská balada

Má cesta po zemi je široká
když budu mít jenom trochu štěstí,
nespadnu na prdel zvysoka
a nedostanu od života pěstí.
Hlas lidu řve na náměstí
a na pouti v černém hávu
z lógru cikánka mi věstí,
že pro lásku já ztratím hlavu.

Do sklenky nalej whisky od oka
a led ať o sklo chřestí,
já ponesu hlavu pěkně zvysoka
až půjdu davem přes náměstí.
Když budu mít jenom trochu štěstí
přineseš mi pak dobrou zprávu
a cikánce nevěř – špatně věstí,
že pro lásku já ztratím hlavu.

Ta šance je dost vysoká
že můj rozum srdce přelstí
já přijmu výzvu od soka
a do stolu bouchnu pěstí.
Když budu mít jenom trochu štěstí
já vyhraju pak po právu
nad cikánkou, co z lógru věstí,
že pro lásku já ztratím hlavu.

Něco mi padlo do oka
to je ta cikánka v černém hávu
a kašlu na to zvysoka,
že pro lásku já ztratím hlavu.
---------------------------------------
#3 d
Monika Silberová
V lásce štěstí není
Villonská balada

Jsi zamilován, krev se ti pění
Hlas se samým dojetím třese
Tvé srdce tu tíhu neunese
Tvé smysly jsou na bodu vření
A na těch místech zvláštní tření
Tak moc máš tu ženu rád
Brzy na to přijdeš snad
Že v lásce žádné štěstí není

Skládáš básně, jen pro ni čtení
Snad tvoje verše ona snese
Hlava se točí jak na plese
Celý čas teď věnuješ snění
Že svůj náhled na tebe změní
Tak moc by sis přál s ní hrát
S rozumem to musíš brát
Že v lásce žádné štěstí není

Sedni si za stůl bez prodlení
Nebo se jen tak projdi v lese
Zlá nálada se z těla střese
Tak do prdele zanech klení
Začni si všímat jiného dění
Přestaň se s tím už prát
Opakuj si nastokrát
Že v lásce žádné štěstí není

Ve vztahu platí jedno rčení
Jeden má vždy více rád
Druhý se nudí akorát
Proto v lásce štěstí není
---------------------------------------
#4 d
alesio
M
villonská balada

Nedostal jsem ani jeden hlas.
Do prdele s voličem!
Becherovky sklenku dám si zas,
a dál budu žvanit o ničem.
Nesetkám se víckrát s Iljíčem.
Z prezidentské kanceláře vezmu si stůl pro štěstí.
Na chalupě budu hloubat nad rýčem.
Pojmenujte po mně aspoň náměstí!

Milenec stromů, světa krás,
pohrdlivě ušklíbne se nad kýčem,
hlava jak stvořená pro obraz,
převlékne se klidně za bičem.
Bodře si povídá s holičem,
primky zdobí jeho zápěstí.
Ženě pošle pohled z Halíče.
Pojmenujte po něm aspoň náměstí!

Všem fanynkám dá se napospas,
s fotbalisty kope do míče,
vystrkuje prdel na Islámský svaz,
Putinovi leze do ----.
S grimasou estrádního baviče
k moci si cestu proklestí.
Ale nám už vaří chladiče.
Pojmenujme po něm aspoň náměstí!

Nedostal jsem ani jeden hlas.
Tuhle zemi stihne neštěstí.
Vykašle se na nás děda Mráz.
Pojmenujte po mně aspoň náměstí!
---------------------------------------
#5 d
Shaana
Ještě ne
(villonská balada)

Já štěstí stále hledaje
Dávno mi není dvacet let
Nehledím na ztráty a výdaje
Na hrbu vleču křížků pět
Nejsem ještě žádný kmet
Měl bych být dávno zmoudřelý
Tak rvu se dál neohnu hřbet
Já ještě nejsem v prdeli

Kdo neuteče vyhraje
Ve sklence zvolna rozpouští se led
V mé hlavě hrají šalmaje
Ke startu Tři dva jedna teď
Zvednu se od stolu teď hned
Vstříc novým dobrodružstvím příteli
Za obzorem je celý svět
Já ještě nejsem v prdeli

Další sloka snad uzraje
Hlas volá písni vzhůru leť
Pryč z bláznivého mumraje
Daleko vysoko vzhůru vpřed
Chmury jsou jako v duši jed
Nechci aby mě semlely
Budu se bít a rvát jak lev
Já ještě nejsem v prdeli

Sedím nad lahví Tokaje
Už dávno nejsem nesmělý
A sním o cestě do ráje
Já ještě nejsem v prdeli
---------------------------------------
#6 d
Alena Ajaja Koutná
Balada umírněného pijáka
Villonská balada

Hlas přátel když Ti chybí
Je sklenka moku nahradí
Mok sklouzne jako hedvábí
A smutku cestu zahradí
Peříčkem v barvě holubí
Přivoláš štěstí nestálé
Jež jako lesní podhoubí
Pomůže Ti můj šibale

Tvá radost jak stůl prostřený
Poutníkům v čase nabízí
Laskavé zázemí – úkryt vnořený
V záhyby dovádivých vizí
Bezpečnou ochranu před krizí
Jen přátelství neokázalé
Jež se nepodbízí
Pomůže Ti můj šibale

Kéž máme vždy co pít
A hojnost přátel kol sebe
S nimi pak můžeme jít
Třeba i do sebe
Sám se sebou i bez sebe
Tak zvedněme svoje prdele
To přání podobno je modlitbě
Pomůže Ti můj šibale

Tož chop se číše a pij
A přiber svoje přátele
Jim rovněž číši nalij
Pomůže Ti můj šibale
---------------------------------------
ANKETA
Hlasovat můžete ZDE

Autor: Veršotepárna | čtvrtek 27.8.2015 8:33 | karma článku: 7.18 | přečteno: 226x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 61 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.20 | Přečteno: 194 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 129 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 191 | Diskuse
Počet článků 159 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 279
Vše potřebné o soutěži se můžete také dozvědět na web.stránkách www.versoteparna.cz a nebo také www.m-sblizeni.cz
V porotě zasednou a hodnotit vás budou:
Za blog iDNES.cz: Vlastimil Shaana Šantroch, Vladimír T. Gottwald, Emrich Sonek
Za veřejnost: Eva Holubová, Miroslav Macek
Mediální podpora Blog iDNES.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...